Zvia Art corner

Zvia Art corner
פינת ליטוף יצירות /Zvia Art corner

יום שישי, 8 בינואר 2016

מלכוד 22




כבר זמן מה שלא בא לי לדבר על העבודה ...
ורק בינינו גם היום לא בא לי ...בעצם.. במיוחד היום לא בא לי בכלל..
אבל המחשבות רצות לי בראש ומציקות לי...



(התמונה לא מהיום) 

אני יוצאת לטייל עם דורותי בין ערביים ....בשעה חמש בערב.....דבר הזוי כשלעצמו.. 
אנחנו מחפשות מקום יבש כדי להרטיב אותו ב"גשם" וה"בוץ" האישיים שלה.. ;-) 
היא בררנית ומתאפקת בדר"כ במקרים כאלה.. 
תוך כדי הטיול אני מדברת אל עצמי על הסיטואציות הבלתי אפשריות האלה 
בקול רם ואומרת.. 
אין.... לפעמים אני ממש בליז ביש המזל .. 
 זה ממש מלכוד 22 




יש סיטואציות בעבודה הזאת שלא משנה מה תעשי תצאי רע..
ילד מרים צעצוע שיכול בקלות להיות נשק, לכיוון ראשו של ילד אחר...
 מה אמורים לעשות?? 
מסתבר שהדעות חלוקות ולא משנה מה תעשי תצאי קרחת משני הצדדים
 כי אם תשבי לידו ותחזיקי לו את היד במהירות ותמנעי ממנו להכות ותגידי לו בטון סמכותי
"לא! אנחנו לא מרביצים לחברים שלנו"  זה יראה כאילו את מחזיקה אותו בכוח ...
אבל אם לא תעשי את זה בכלל, הוא כן יכה את חברו וגם  אז את לא יוצאת בסדר ...
כי לא הגנת על הילד השני...
-מלכוד 22- 






אני מוצאת את עצמי במצבים כאלה 
שלא משנה מה אני אעשה זה יראה רע ..
וליד ההורים בימינו הולכים על שביל קליפות ביצים.. 
ואתם יודעים מה קורה כשהולכים על קליפות הביצים.. ?!?
הן מתרסקות עוד יותר ...בכל מקרה ...
-מלכוד 22- 



 את מחזיקה לילדה בידיים והיא באותה שנייה מזיזה אותם ממך בכוח הלא מועט שלה
שנובע מזעם רגשי שהיא חווה באותו רגע, היא עושה את זה בהשתוללות ומנסה להפיל את עצמה לאחור
והופ את עלולה להיות מואשמת  בנדנוד שלה למרות שאת עצמך לא זזת  אפילו מילימטר אחד...
כן .. לעיני המתבונן מהצד שלא רואה את כל הסיטואציה מההתחלה זה עלול להיראות אחרת 
אז ראבק  מה כן  צריך לעשות?! לתת לה להפיל את עצמה לאחור על מרצפות הבטון שמאחוריה ?
-מלכוד 22- 




את מסיימת לחתל זאטוט  ומנסה להניח אותו על רצפת החדר, הוא יודע ללכת ובוודאי שיודע לעמוד 
אבל הוא מחליט משום מה להיעלב ממשהו ובאותו רגע ממש מחליט להישכב על הארץ כולו ולבכות מרה .
מהצד אדם המסתכל ורואה אותך עומדת ליד או "מעל" ילדון פעוט ותמים ששוכב ובוכה על הארץ 
את  ה"גדולה והחזקה" לא יכולה להרים אותו כי הוא יזרוק את עצמו וזה יראה עוד יותר גרוע..
אז לא משנה מה תעשי באותו רגע זה יראה רע.. תרימי או לא תרימי..  
 -מלכוד 22- 



מצד אחד את מבינה את אלה שמסתכלים מהצד ולא מפרשים  נכון את המצב
מצד שני את מבינה שלא משנה מה תעשי בסיטואציות האלה את פשוט תצאי "רע" 
-מלכוד 22 -




מצד אחד בעקבות כל המקרים האחרונים במשפחתונים ובגנים בארץ אני מבינה את הלחץ
מצד שני  ההרגשה היא כמו להיות עכבר מעבדה...רק שלעכבר  אולי יש יתרון ..
כי לפחות הוא לא מודע למצבו...
-מלכוד 22- 



אז זה המצב בימינו .. זאת בעצם עבודה תחת מיקרוסקופ שגם מעוות את היוצרות 
ולא משנה מה תעשי, גם תבדקי את עצמך 7000 פעם בשנייה 
ה"עובדות" לכאורה הן  הרי רק בעיני המתבונן..
-מלכוד 22 -


אז בגדול הכל בסדר.. אבל איך אומרים .. 
"הכל בסדר חוץ ממה שלא בסדר..."
-מלכוד 22-






בד"כ להיות כאן עבורי זה סוג של בריחה מהמציאות האכזרית שבחוץ 
תיעוד ועשיית הכרטיסים או דברים אחרים שקשורים ליצירה 
 זה סוג של הנאה צרופה מוחלטת בשבילי
 מקום שבו אני החלטתי שאני לא שופטת ולא נשפטת 
(אף על פי שאם נסתכל טוב .. שופטים ושפוטים נמצא כמעט לכל דבר בעולם 
גם באומנות ויצירה , כמו גם מאשימים ונאשמים.. ) 
אני באמת מעדיפה לתעד את הדברים שאני עושה  במקום את החיים שלי  
כי זה נראה לי הרבה יותר מפתה ולבטח יותר משמח :-) 
אבל יש אנשים שמעדיפים שאני אחזור לכתוב על החיים שלי ...
הם מתגעגעים אליי וקצת קצו בעובדה שהבלוג הזה הפך לאחרונה לתיק עבודות 
-מלכוד 22-



אז על מה אני אספר לכם? 
על המחלות  שלי ועל העבודה שלי ?
הנה  , הייתי בבית רוב הזמן בשבועיים האחרונים ... 
ובקושי עבדתי אבל גם היום כשחזרתי לעבודה היה סביר ולא יותר..
 כי מתברר שאני  במלכוד 22  הבלתי נגמר הזה  שנמאס לי ממנו כבר... 

ומה יש לנו בחוץ מחוץ לעצמנו ??  
שוב למנות  הרוגים  ופצועים בפיגוע ירייה או פיגוע דריסה ??
שוב למנות הרוגים  ופצועים בתאונות דרכים ??
שוב למנות הרוגים ופצועים בתאונות אימונים ??
נרצה או לא נרצה 
החיים שלנו מלאי מכשולים 
מה שנשאר זה להיעצב ולהיאנח
 לצ'קצ'ק בשפתיים על זה שאי אפשר להמשיך לחיות ככה
 ולהמשיך בחיים ...
-מלכוד 22- 



 על מה נדבר ?
 על מזג האוויר הסוער, הגשם השלוליות .. השיטפונות  , הסערות ??
על זה שרוב הסיכויים שאני לא אגמור לכתוב  את הרשומה הזאת לפני שתהיה עוד הפסקת חשמל?? 
או לפני שדורותי תיצמד אליי רועדת מפחד מאיזה רעם שהקדים אותו הברק?
-מלכוד 22- 

הטבע  תמיד יפה  ומקסים בכל צורה 
אבל קר ויורד גשם וסוער, ואני  הולכת ומדברת אל עצמי בקול רם , בסערה משלי 
במקום להסתכל עליו וליהנות ממנו ...כי אני מוטרדת מדברים אחרים 
 -מלכוד 22 -


חברים יקירם לי מאוד 
אני מאחלת לכם שבת חמימה ונעימה עם משפחותיכם ואהוביכם 
סופ"ש רגוע וקסום עם יקיריכם 


 שיהיו חדשות טובות בלבד
כי השבת נועדה למנוחה 
מנוחת הלוחמים מכל הסוגים של המלחמות 


ברגעים אלה ממש בטלוויזיה מודיעים 
שהמצוד אחרי המחבל הרוצח בתל- אביב הסתיים והמחבל חוסל 



נ.ב- כל התמונות שלי (תרתי משמע) הן מהשנים האחרונות 
 רובן עשיתי באפליקציה כבר מזמן , רק ליקטתי אותן לרשומה הזאת 



נא לא לשתף בפייסבוק ! 




אין תגובות: