Zvia Art corner

Zvia Art corner
פינת ליטוף יצירות /Zvia Art corner

יום שישי, 2 באוקטובר 2015

רומא המוארת - יום מספר 1

המשך מהרשומה בלה איטליה - הקדמה 

 הנה אני כבר מתחילה בטיול עצמו..
אבל לפני זה חייבת לציין את הברור מאליו שכמעט ושכחתי.. 
 ברור שעשינו קניות בדיוטיפרי  שנשארו שמורים על מנת לקחת בדרך חזרה 

עכשיו אפשר להמשיך.. 

נסענו באוטובוס ברחובות רומא לעת דמדומי שקיעה
אחד הדברים הראשונים שקרן אמרה לנו ... שזהו.. 
למרות הטיול המשופע באתרים.. כדאי להבין ולדעת שכאן התנהלות הזמן בנויה לגמרי אחרת
עזבו את הסיאסטה שבתכלס יותר נהוגה בדרום איטליה מאשר בצפונה...

בדרום אומרים בון ג'ורנו גם בשעה שש בערב.. וזה יהיה עדיין רלוונטי
בעצם בון ג'ורנו זה יום טוב , וכאן באיטליה היום נמתח.. 
בצפון לעומת זאת בערב אומרים בונה סרה באותה שעה ..
הקיצר לכל אזור יש באמת זמן משלו והתייחסות משלה לזמן 


אז הנה קצת התרשמות מהמראות שצילמתי דרך חלון  האוטובוס מהנייד

אלה ממש התמונות הראשונות שצילמתי ברומא 
אציין שזהו החלק ה"מודרני" של רומא 

מודרני הכוונה בניינים שניבנו ב--100-150 שנים האחרונות.. כי כאן הכל יחסי

האובליסק הזה  למשל  וגם המבנים שמזכירים את הוותיקן  בהמשך 
או את ארמונו של וויטוריו עימנואלה השני (המלך הראשון של איטליה) 

 ניבנו ע"י  הדיקטטור בניטו מוסליני (הדוצ'ה) 
בסוג של  חמדנות ששמורה במיוחד לשליטים רבים בעולם בכלל ובאיטליה בפרט 
האוהבים להתפאר בבניינים שניבנו במיוחד בשבילם , עבורם ועל שמם....



כאן אני חייבת לציין את הנהיגה באיטליה...
אפשר להגיד שבאיטליה יש חוקים אחרים..
אומנם נוהגים בצד הנכון..
אבל סמטוחה מאורגנת שכזאת לא ראיתי מימיי....

תמרורים הם בגדר המלצה  (פחות או יותר) 
להם אין חוק שאוסר לדבר בנייד בשעת הנסיעה..
אבל בכל זאת הכל מתנהל בצורה שקטה  ושלווה 
סוג של כבוד של נהגים אחד לשני 

יש מלא אופנועים .מלא פיאט פונטו  (הרגשתי בבית ..חחח) ורכבים איטלקיים אחרים 
וגם מלא רכבים מיינאטורים ששמם סמארט 

ברומא יש הרבה פקקים 
אבל אנחנו באנו בשעה סבירה  יחסית שבה הפקק היה לא נורא כל כך 

חוץ מזה , אין על לושיו הנהג שלנו 
למרות שעם הזמן רפי קצת קילקל  אותו ולימד אותו לצפצף.... חחח



זה המבנה שמזכיר את הוותיקן



זה מבנה שמזכיר את הפנתיאון 









 הדבר הראשון ששמתי לב 
זה שגם בעיר יש המון המון מקומות ירוקים 
מלאים צמחיה ועצי אורן ענקיים שגזומים ומטופלים  



לושיו הנהג עצר לנו במרכזה של רומא 
ושם התחלנו את הטיול הרגלי 

עד שהגענו  עם האוטובוס כבר החשיך.. כמתוכנן 
אז הלכנו לפיאצה נבונה  שם היו דוכני רחוב אמנותיים
אבל לפני הכל עשינו הפסקה לאכילה 
שם אכלנו פיצה טעימה וגלידה מדהימה 
ואז נפגשנו עם קרן להמשך הסיור  הרגלי

עד עכשיו התמונות היו מהנייד
ועכשיו עברתי למצלמה 
אבל אני צילמתי הרבה תמונות שפשוט לא הצליחו לי 
יש שם מזרקה שיצאה מטושטש נורא וחבל ..
באופן כללי די הסתבכתי עם תמונות הלילה במצלמה החדשה.. 

אז מראש אני מתנצלת על זה שהתמונות האלה  די גרועות 
אני רק יכולה להגיד שעם הזמן  בטיול השתפרתי יחסית גם בצילומי לילה.. 
והתמונות שצולמו ביום לפחות  , יצאו  יותר חדות 







זה הפנתיאון שנמצא בהמשך הדרך מפיאצה נבונה 


אתם תסלחו  מראש לי שאני לא זוכרת עוד פרטים באופן כללי
 הייתי כבר  די עייפה מכדי להקשיב לקרן.. או שהקשבתי וכבר שכחתי.. 
 ושלא נדבר על זה שהייתי המומה מהמראות 





בקטע הזה .. פחדתי להתקרב לקצה כדי לצלם למטה.. זה עמוק  



זה כל מה שהצלחתי לצלם ב- פונטנה דה טרווי

כי לצערנו הרב המזרקה הייתה בשיפוצים בדיוק , או שמע נקרא לזה בעצם ניקיון מסיבי ...
בכלל ברומא  ובכל איטליה יש להם קטע כזה של לנקות את המבנים ההיסטוריים שלהם 
בכל הטיול הזה באופן כללי , היו עוד הרבה מקומות בהם נראו פיגומים 

בחלק מהמקומות האתר שמשופץ / מנוקה באותה עת , מקבל יריעת  בד בגודלו , בו הוא מצויר כהווייתו
כנראה בשביל לא לקלקל את האווירה הכללית של המקום , בהמשך יש לי תמונות של כמה כאלה 
שזה מופלא בפני עצמו בעיני ,
 בפונטנה דה טרווי הייתה  רק חומת פלסטיקים להגן שאנשים לא ייכנסו 


זה קישוט על פינת בניין שנמצא לצד פונטנה דה טרווי 
 ואפשר לראות  את הפיגומים בשני צדדיו





כמובן שהגענו גם למדרגות הספרדיות שהיו מלאות באנשים שישבו שם 
כמובן שצילמתי , אבל הצילום לא הצליח..

בהחלט לא היינו הקבוצה  המאורגנת היחידה שסיירה שם..
 ובכלל לאורך הטיול כולו היו מלא מלא  קבוצות של תיירים, במיוחד יפנים 

מה שנשאר לי  יחסית "קריא" זה האובליסק  שמעוטר בפסלים 
וביניהם פסל של משה ב"פיאצה  ספניה" 









לסיום הסיור "רומא המוארת"  עלינו על האוטובוס שלנו 
 ונסענו לחזות  ולצלם  את כמסתבר 
כנסיית  Santa Maria di Loreto

צילמתי בנייד ולא במצלמה  כי כבר הייתי עייפה מלהתמודד 
עם קשיי המצלמה החדשה שקצת אכזבה אותי (רק ביום הזה, אל דאגה  ) 
אז זה מה יש.. ופיניטו לקומדיה... צחקו  צחקו .. כי גם אני צוחקת בדיעבד 
כי לפי התמונות נראה שהוא בכלל  צילם אותנו בחזרה.. :-) 






בונה סרה,  בונה נוטה,  יום ראשון  

אין תגובות: